Page 10 of 22 « First<89101112>Last »
Topic Options
Rate This Topic
#152688 - 09/02/2008 19:18 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: Bowler]
MortenRugsveen Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 24/11/2005
Loc: Trondheim
jeg mener på det sterkeste at uttalelsene i media (saken i adressa i går) burde hatt en annen ordlyd. Evt ingen lyd...

Og en annen sak: Blir Svendsen en bedre leder av å ville ha et godt samarbeid med oss? Sier ikke hverkan ja eller nei. Men stiller bare spørsmålet.

At vi hadde et godt samarbeid med Svendsen, kom overraskende på både meg og de jeg har snakket med

#152691 - 09/02/2008 19:59 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: MortenRugsveen]
1856 Online   happy
Jeg elsker Kjernen.com
*

Registered: 13/11/2005
 Originally Posted By: MortenRugsveen
j
Og en annen sak: Blir Svendsen en bedre leder av å ville ha et godt samarbeid med oss? Sier ikke hverkan ja eller nei. Men stiller bare spørsmålet.

Tja, han blir en bedre leder for Kjernen sitt vedkommende, da vi er helt avhengig av å ha et godt forhold til dem som sitter på brakka. Han blir neppe en bedre leder for RBK ellers av det, men det blir han derimot av å ha sterke folk rundt seg. Når vi nå får inn Loktu og Benum, er det ingen tvil om at vi har det beste RBK-styret på mange år. Til tross for lederen.
 Quote:

At vi hadde et godt samarbeid med Svendsen, kom overraskende på både meg og de jeg har snakket med

Det er absolutt mitt inntrykk at Svendsen samarbeider godt med Kjernens representanter. Dersom disse ønsker å korrigere meg, må de gjerne gjøre det.

UN fra Trondhjem vi e her!

#152693 - 09/02/2008 20:25 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: 1856]
Andreas J Offline
Veteran
**

Registered: 10/06/2000
Vet ikke om det har vært diskutert før, men Benum har vært en av Reitans sterke menn. Er det bare meg som er skeptisk til at han har vært det og kommer inn i styret under et år etter at Reitan sa han ville inn.

Vet ikke om Det i hele tatt er noe problem. Han er sikkert proff nok. Bare litt redd mer kompisspill på brakka.

#152694 - 09/02/2008 20:26 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: 1856]
MortenRugsveen Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 24/11/2005
at det er en fordel for oss med et godt samarbeid med brakka er en selvfølge, men mange er vel av den oppfatning at vi ikke støtter Svendsen. Ergo er muligens taushet er gull. Men saken har selvfølglig flere sider

men folk som ikke er i styret vet vel ikke så mye om dette? Hadde det blitt informert at samarbeidet har blitt bedre, hadde det vært lettere for meg og andre å skjønne det som stod i saken i adressa. De fleste i miljøet jeg har snakket med er i likhet med meg skuffet over valgkomiteens instilling. Når det i tillegg kommer en sak i adressa der vi mer eller mindre godtar det som er innstillingen, ble jeg veldig overrasket.

Edited by MortenRugsveen (09/02/2008 20:32)
Edit Reason: skriveleifer

#152695 - 09/02/2008 20:27 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: Andreas J]
Christian Brondb Moderator Offline
Farlige Fiffus
Forumet som startside

Registered: 23/02/2004
Loc: Trondhjæm
Ja, det var helt klart grunnen til at han ble nominert, vettu \:\)

#152696 - 09/02/2008 20:34 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: Andreas J]
1856 Online   happy
Jeg elsker Kjernen.com
*

Originally Posted By: Andreas J
Vet ikke om det har vært diskutert før, men Benum har vært en av Reitans sterke menn. Er det bare meg som er skeptisk til at han har vært det og kommer inn i styret under et år etter at Reitan sa han ville inn

Hadde det ikke vært ti år siden han jobbet i Reitan-gruppen, hadde jeg nok vært enig med deg.

#152697 - 09/02/2008 21:36 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: ode]
Nieuwlaat Online   content
Avhengig

Registered: 16/11/2002
 Originally Posted By: ode
Helst hadde vi selvfølgelig sett at en av dem tok ledervervet allerede nå, men med VK's innstilling av Svendsen enda en periode, er jeg enig i Auduns's vurdering.

Nå ser det altså ut til at vi ender opp med en styreleder ingen egentlig vil ha, fordi VK har "bestemt" at det skal være slik. Det er vel et godt stykke unna å være en heldig løsning på problemet Rosenborg Ballklub anno 2008.

#152699 - 09/02/2008 22:22 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: Nieuwlaat]
ode Offline
Gamle hender

Registered: 20/07/2001
Loc: Bæste byen i lainne
Vi kjenner jo ikke til prosessen som har foregått i VK, men det har kommet fram i pressen at det har vært uenighet om ledervervet. Og det kan jo tenkes at det har vært et spill her som de to nye ikke ville være med på. Noen av Svendsens venner har signalisert at han ville bli benket hvis BB elle ML ble innstilt av VK. Å tape en kampvotering med sittende styreleder ville ikke være noen god inngang til styrejobben, og dermed ønsket de faktisk ikke bli å innstilt i ledervervet. VK har da vurdert det viktigst få de to tungvekterne inn i styret, dermed innstiller de Svendsen, og tenker langsiktig mhp BB og ML. Noen vil kanskje kalle det feigt av VK, men en akseptabel strategi, syns jeg. Ikke lett dette.

#152700 - 09/02/2008 22:25 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: Nieuwlaat]
1856 Online   happy
Jeg elsker Kjernen.com
*

Originally Posted By: Nieuwlaat

Nå ser det altså ut til at vi ender opp med en styreleder ingen egentlig vil ha, fordi VK har "bestemt" at det skal være slik. Det er vel et godt stykke unna å være en heldig løsning på problemet Rosenborg Ballklub anno 2008.

Vi ender opp med en styreleder ingen i kjernen egentlig vil ha, men som har støtte blant en relativt stor andel av Rosenborgs medlemsmasse. Men hei, finn kandidaten som er villig til å utfordre ham og samtidig er en bedre bedre kandidat enn Svendsen på kort sikt og Benum/Loktu på kort sikt, så skal jeg bøye meg i støvet for deg.

Edited by Audun_Skorstad (09/02/2008 22:30)

#152703 - 09/02/2008 23:05 Re: Medlemsskap i Rosenborg Ballklub [Re: 1856]
Nieuwlaat Online   content
Avhengig

Registered: 16/11/2002
Det er nok lite sannsynlig at du blir særlig støvete med det første. Jeg ønsker bare å nyansere bildet litt, da enkelte innlegg her på forumet og ikke minst bolges uttalelser i Adressa virker å gi inntrykk av at det er slik vi vil ha det.

Det trekkes blant annet fram at styret har vist vilje til å lære av feilene sine. Mulig det, men er ikke det litt sent? En relativt klok mann sa en gang at livet er alt for kort til å begå den samme feilen to ganger. Hvor mange trenere har dette styret ansatt, og senere forkastet, direkte eller indirekte, etter at Eggen ga seg?

Dersom målet er å gå så stille som mulig i dørene og å dysse ned hva vi egentlig mener av hensyn til samarbeidsklimaet, har man imidlertid valgt riktig strategi. Spørsmålet er bare om det ikke allerede er fullt under det teppet dette eventuelt må feies. Uansett har du rett, ode. Det er ikke lett, dette.

Page 10 of 22 « First<89101112>Last »

Moderator:  haavarl, Christian Brondb, Tommy Iversen, Bengal, Thomas J., Diabolic, bolgebah, Arrogant Atheist, olag, Øystein 
Hop to:
Search
Who's Online
10 registered (haavarl, arntf, Moltisanti, Anders Eggen, Fanatiker88, sæther, 1 invisible) and 12 anonymous users online.
Forum Stats
4718 Members
12 Forums
6156 Topics
198582 Posts

Max Online: 222 @ 26/06/2007 18:47

Generated in 0.068 seconds in which 0.026 seconds were spent on a total of 15 queries. Zlib compression enabled.