Page 304 of 610 « First<302303304305306>Last »
Topic Options
Rate This Topic
#77699 - 18/08/2006 23:48 Re: overgangsrykter ***** [Re: Recon]
Hercules Offline
Entusiast

Registered: 10/01/2006
Loc: Støljåren, Hemne
Når skal RBK/Skutle tørre å åpne pungen sin?
Virker som om dem er livredde for å bruke litt penger. Finn en god spiller som forsterker laget/klubben og betal deretter. Vi kan ikke bli bedre ved å kjøpe en som er billig og ikke forsterker laget, eller ved å la være å kjøpe i det hele tatt!! Gullalderen er forbi, da vi kjøpte billig og solgte dyrt.

#77700 - 19/08/2006 01:31 Re: overgangsrykter [Re: Recon]
Bowler Offline
Jeg elsker Kjernen.com
*

Registered: 19/03/2002
Loc: Las Vegas
Quote:

Ailton til FCK

Vanskelig å finne gode nok spillere til RBK gitt. Ikke en enda en av fcks nye i år som ikke hadde vært mer enn gode nok for oss.

Ikke kødd med den nye vinen, Kyrre :

Først vår kjære Per Inge Torkelsen look-a-like:

Og så har vi alle fotballspeideres far, mannen i rosa som liker å sole seg i skyggen av gammel storhet på vei ned:

Jeg hadde stolt mer på han her, faktisk....

#77701 - 19/08/2006 01:53 Re: overgangsrykter [Re: Bowler]
atillabobo Offline
Avhengig
**

Registered: 15/01/2005
Loc: Henwaterfall, Nårvej
Litt gamle rykter:

Ijeh til Barcelona eller Benfica?

Det går jammen meg nedover med folk...

#77702 - 19/08/2006 08:40 Re: overgangsrykter [Re: Bowler]
Recon Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 17/04/2002
Loc: C/O Dusan Tabakovic, Lebane
3 mill. Euro? Hvorfor ikke? Er fyren god nok så...

Ailton Almeida
Tröjnummer: 10
21 år, 180 cm, 74 kg.
Moderklubb/kom från: Atletico Mineiro (Brasilien), 2004.
Matcher/mål i fjol: 23/13.
Landskamper: —.
Bra bollmottagare och briljant tekniker som är befriande enkel i sitt spel. Lite oskolad taktiskt kanske, men vad gör det? Öis prislapp: 40 miljoner kr.

Stats så langt i år:
Code:

NR Namn matcher mål pass poäng
10 Aílton, Almeida 7 4 0 4

Beskrivelse av ham hos ÖIS:
Jesper Norberg beskriver honom som en stor målgörare som är snabb, teknisk och en flitig djupledslöpare. Han är även skicklig på att hålla undan försvarare, läsa ytor och hitta luckor. På 128 matcher har han gjort 51 mål för olika klubbar.

Se det i bold. Er det ikke nettopp en slik vi har manglet siden Carew? Var ikke han verd de ca 24 millene vi betalte der? Det er ikke holdbart å forsvare brakka lenger. Det er handlekraft som mangler, ikke gode nok spillere.

Edit:
Carew hadde 19 mål på 43 matcher da vi hentet ham.
0,44 i snitt. hos oss endte han med 17 mål på 22 matcher. 0,77 i snitt.

Ailton har til nå i Sverige 17 mål på 30 kamper. Et snitt på 0.57. Hvis ikke det er respektabelt så vet ikke jeg.
Edit 2: Ifølge VG har han med cup og alt 25 mål på 45 matcher for ÖIS. Et snitt på 0,56.

Er 3 miller (Euro) for dyrt? Dersom ambisjonsnivået ligger på best i by'n, så ja. Dersom det er å etablere seg blant de 30 beste klubbene i Europa, så nei. Gjett hva som er RBKs uttalte ambisjon. Men prat, som vi har sett i Pegs tilfelle, er sjelden nok!

Edited by Recon (19/08/2006 08:58)

#77703 - 19/08/2006 12:51 Re: overgangsrykter [Re: Recon]
Kvernbit Offline
Jeg elsker Kjernen.com
**

Registered: 28/11/2005
Men nå er det vel ikke først og fremst spisser Rosenborg er på jakt etter?
#77704 - 19/08/2006 13:11 Re: overgangsrykter [Re: Kvernbit]
Bowler Offline
Jeg elsker Kjernen.com
*

3 mill euro, 21-24 mill nkr, er ganske mye i våre dager. Og det er enda dyrere med tanke på hvilken kulturell risiko en tar. Det er et regnestykke som RBK må begynne å lære seg etterhvert. Man må ta høyde for det faktum at ikke alle blomster blomstrer overalt, selv om de gjør det på tv. Man må finne spillere som balanserer fint mellom det å være fornøyd med Nordre, Reitan-gruppen, Helgesen sine melkaskjorter, tv-ventelista hos Bang og Olufsen og adressa sin kriminaljournal rent kulturelt, slik at blomsten i dem springer ut. Visse blomster blomstrer ikke alle steder. Enten er det for varmt eller for kaldt. Sånn er det bare. Det er to løsninger på det. Enten endrer du biotopen eller så sår man frø man vet vokser opp.

#77705 - 19/08/2006 13:14 Re: overgangsrykter [Re: Kvernbit]
Recon Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Nei, det er det ikke, men det er en fyr a la carew vi har mangla siden han forsvant. En klassespiss på topp som kan gjøre ting selv og være tungen på vektskåla. Daniel er hverken spesielt stabil eller målfarlig...foreløpig.

Men strengt tatt er hovedpoenget her at spillerne finnes, og de finnes i Skandinavia, om de uttalte ambisjonene om topp 30 i Europa skal være annet enn ord.

Jeg mener forøvrig at vi trenger en som Ailton, selv om det ikke er det RBK leter etter. Steffen Iversen holder ikke det nivået jeg beskrev ovenfor. Jeg er ikke spesielt imponert over trenere og administrasjonens bakkekontakt hva gjelder nivået til denne stallen som kunne vinne UEFA-cupen...

#77706 - 19/08/2006 16:47 Re: overgangsrykter [Re: Recon]
Kvernbit Offline
Jeg elsker Kjernen.com
**

Registered: 28/11/2005
Nei, skjønner det. Men at FCK finner seg en spiss til 25 millioner i Sverige betyr ikke at det er en grei sak for Rosenborg å finne de midtbane- og forsvarsspillere laget trenger.
#77707 - 19/08/2006 17:08 Re: overgangsrykter [Re: Kvernbit]
Recon Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Hehe, ja, ok, jeg mener generelt. Spillerjakten generelt, ikke bare akkurat nå med de vi trenger nå. Men denne sytinga om at verden er så vond og vanskelig på overgangsmarkedet. FCK har de siste par sesongene greid å hente forsvarere, midtbanespillere og angripere i skandinavisk toppklasse, som uten problemer ville styrket 11'rn til RBK.

Jada, de har vært villige til å bruke penger på det også, men som sagt, det kommer igjen an på om ambisjonene er mer enn bare ord.

#77708 - 19/08/2006 17:46 Re: overgangsrykter [Re: Recon]
Bowler Offline
Jeg elsker Kjernen.com
*

Skal ikke kverulere mer på dette, talentspeiding er ikke min sterke side. Men det å kjøpe inn spillere som har betydelige kvaliteter er ikke noen garanti for at de klarer å få ut potensialet i en ny setting. Dette er vel FCK selv et stjerneeksempel på, og vi også de senere åra. Før i verden var det bare VIF og Brann som drev med slikt....

Kunsten for relativt små og griske klubber, som RBK, er å hente frem det beste i den vanlige Kjell Ola på b-laget og få ham til å spille SAMMEM med de andre middelmådighetene.

Jeg tror det både lønnsmessig og ikke minst kulturelt er vanskelig med dyre og attraktive innkjøp for RBK. Det kan de i første rekke takke seg selv for ved å rendyrke de verdiene Eggen reiser rundt med og snart er en parodi på seg selv etterhvert.

Se på en keeper som Buffon. Ser dere for dere han nedpå Bunnpris i Midtbyen sammen med Sila og Inge Grytbakk, med hver sin rikstotobong ? Ballack,. Beckham? Jeg tror de ville falmet hele gjengen. Tørket inn under misjonskjortelen på Rune Bratseth. Ikke engang Bjarne Brøndbo hadde hjulpet. Bjarne Brøndbo er idolet til Roar Strand og hele det hjemmeværende husmor-Norge. Ikke til latinamerikanske teknikere som skal legge verden for sine føtter. Men København frister nok mer. København stenger ikke klokka 17.00 på hverdager. København frister egentlig ganske mange når jeg tenker meg om..

Folk med det potensialet du etterlyser, Recon, skal måtte betales godt for å havne i Trondheim. Og hvis de deretter kjeder seg ihjel blir det vel det vi kaller en tap-tap-situasjon ?

Edited by Per (19/08/2006 17:47)

Page 304 of 610 « First<302303304305306>Last »

Moderator:  haavarl, Christian Brondb, Tommy Iversen, Bengal, Thomas J., Diabolic, bolgebah, olag 
Hop to:
Search
Who's Online
1 registered (Jomer) and 28 anonymous users online.
Forum Stats
4394 Members
7 Forums
5707 Topics
156319 Posts

Max Online: 222 @ 26/06/2007 18:47

Generated in 0.169 seconds in which 0.008 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled in php.ini