Page 6 of 17 « First<45678>Last »
Topic Options
Rate This Topic
#194427 - 22/02/2010 09:34 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: haavarl]
Hedonist Offline
Gamle hender

Registered: 23/03/2004
Loc: Trondheim
Et enklere, men kanskje litt kjedelig alternativ:

Fjernet slideshow og gule prikker, smalet inn venstremargen og flyttet den til høyre. Venstrestilt tekst. Så standard som det kan få blitt.

#194428 - 22/02/2010 09:56 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: helgesen]
Øystein Moderator Offline
Forumet som startside
*

Registered: 17/06/2002
 Originally Posted By: helgesen
Liker heller ikke det lille slideshowet under menyen, til tross for de fine bildene. Synes det og flagg-silhuetten kan fjernes. Når jeg klikker meg inn på kjernen.com ønsker jeg som oftest å se de siste nyhetene, ikke å bli distrahert av bilder jeg allerede har sett mange ganger før.

Det er mange gode innspill her, men akkurat dette er jeg ikke enig i. Jeg mener at Hedons illustrasjon viser at siden blir veldig kjedelig om man går rett på sakene, uten de øverste bildeartiklene.

Poenget er at de viktigste nyhetene etter hvert skal komme i den karusellen, med et bilde som passer til saken. Foreløpig ble det lagt ut noen tribunebilder for å få på plass noe, men etterhvert så skal det bli ulike type bilder avhengig av sak.

#194429 - 22/02/2010 10:18 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: Øystein]
FrankM Offline
Avhengig
**

Registered: 15/05/2000
Loc: 12 mil fra mekka!
Jeg har aldri likt slike karuseller, og stemmer for Hedonists forenklede.
#194432 - 22/02/2010 11:37 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: FrankM]
Amund Administrator Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 08/04/2002
Loc: Oslo
Må si meg enig med Øystein, syns sida blir fryktelig kjedelig uten. MEN: Flere av de andre endringene som etterlyses kommer. Så dere som ønsker dere en roligere side får igjennom flere av punktene \:\)

Dessuten angående karusellen: I tillegg til å kunne kjøre de store sakene som Øystein sier har man også mulighet til å la saker som typisk faller ned i historikken ganske fort, men som gjerne kan være tilgjengelig gjennomgående, få opprettholdt fokus. Slikt som kjøp medlemskap/sesongkort, doner til TT osv.

Den fungerer jo typisk som et slags utvida banner.

MEN: Kunne det eventuelt være en tanke å sett på om det ble bedre hvis gjør bildet noe mindre?

Edited by Amund (22/02/2010 11:38)

#194433 - 22/02/2010 11:40 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: Øystein]
1856 Offline
Jeg elsker Kjernen.com
*

Registered: 13/11/2005
Hva så om den blir kjedelig? En webside må ikke på død og liv være spennende. Informasjon og nyheter lett tilgjengelig, mens fancy elementer tas med kun hvis det er nødvendig. Hva er nytteverdien i å ha toppsakene der? de kommer jo uansett øverst på siden. Hele greia er redundant. Og enig om kategorier. Det holder at de ligger på selve artikkelen

UN fra Trondhjem vi e her!

#194436 - 22/02/2010 12:33 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: 1856]
Guinness Offline
Avhengig

Registered: 25/10/2006
Loc: Oslo Øst
Karusellen var vel meningen å fronte saker som er viktig, ikke nødvendigvis forsidesaker. Som Amund nevner kan dette være bidrag til TT, og i tillegg kanskje tilbud på produkter fra nettbutikkene eller lignende.

Jeg skal se på det å legge kategorien inne på artikkelen; jeg tror jeg kan overtales der. \:\)

#194437 - 22/02/2010 12:40 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: Amund]
1856 Offline
Jeg elsker Kjernen.com
*

Registered: 13/11/2005
 Originally Posted By: Amund
Må si meg enig med Øystein, syns sida blir fryktelig kjedelig uten.

Kjedelig er bra. Kjedelig er ryddig og oversiktlig. Hedon sitt forslag ser MYE bedre ut enn det som ligger pr i dag.

Quote:
Dessuten angående karusellen: I tillegg til å kunne kjøre de store sakene som Øystein sier har man også mulighet til å la saker som typisk faller ned i historikken ganske fort, men som gjerne kan være tilgjengelig gjennomgående, få opprettholdt fokus. Slikt som kjøp medlemskap/sesongkort, doner til TT osv.

Enkel løsning: Fjern innloggingsboksen. Det er uansett så få sider som bruker innloggingen at man kan logge inn derfra.

Der den boksen ligger (bare på høyre side), kan dere fronte slike saker. Med tekstlenker. Vil dere absolutt freske opp sida med noen bilder? Illustrer nyhetssakene med mindre bilder.

Quote:
Den fungerer jo typisk som et slags utvida banner.
Ja. Et stort, stygt, forstyrrende, irriterende, fokusstjelende reklamebanner. Bort me'n \:\)

Edited by 1856 (22/02/2010 12:44)

UN fra Trondhjem vi e her!

#194438 - 22/02/2010 13:00 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: 1856]
kokkelure Offline
Forumet som startside
*

Registered: 13/04/2003
Loc: Hell
Først vil jeg gi kudos til dere som har tatt tak i dette. Kjernen trenger ei velfungerende webside.

Ser det kommer en del pekefingre, og jeg håper ikke dere i webgruppa tar det personlig, men en enkel og funksjonabel side tror jeg er veldig viktig. Slik jeg opplevde den første layouten så var det for min del litt for mange elementer som stjal oppmerksomhet fra det jeg lette etter. Blant annet gjelder det denne "karusellen". Det er sikkert et fancy element som har sin funksjon, men jeg mener den stjeler mye av siden. Flott at dere har laget denne tråden og er åpne for innspill fra medlemmer/brukerne.

#194440 - 22/02/2010 13:09 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: 1856]
Amund Administrator Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 08/04/2002
Loc: Oslo
 Originally Posted By: 1856
Enkel løsning: Fjern innloggingsboksen. Det er uansett så få sider som bruker innloggingen at man kan logge inn derfra.

Den innloggingsboksen ser allerede ut til å gi betalende medlemmer fordi den har funksjonen som gir beskjed til de som ikke har betalt og hvor man går for å betale. Så jeg er ikke veldig hissig på å fjerne den.

#194441 - 22/02/2010 13:12 Re: Ny webside - Seriøse meninger [Re: Guinness]
haavarl Moderator Offline
Gretten gammel gubbe
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 07/05/2002
Loc: Askim
Støtter Hedons forslag, egentlig.

"Toppdelen" på en hjemmeside (dvs nettstedets forside) bør være så liten som mulig - det er innholdet som skal gis plass. Jo mindre toppdel, jo bedre.

Hvis det er ønskelig med en permanent "reklameplass" kan det f.eks. legges inn en 1 cm høy hvit stripe mellom "Kjernen.." og menyen, og vise aktuelle tekster i denne stripa.

Originally Posted By: 1856
Vil dere absolutt freske opp sida med noen bilder? Illustrer nyhetssakene med mindre bilder.

Dette.

Vi går strengt tatt ikke til k.com for å få en positiv grafisk opplevelse, men først og fremst for å lese interessante ting.

Page 6 of 17 « First<45678>Last »

Moderator:  haavarl, Christian Brondb, Tommy Iversen, Bengal, Thomas J., Diabolic, bolgebah, Alf Eliassen, olag, Øystein 
Hop to:
Search
Who's Online
4 registered (einar, lunetix, Haugen, Andreas J) and 17 anonymous users online.
Forum Stats
4693 Members
12 Forums
6138 Topics
195966 Posts

Max Online: 222 @ 26/06/2007 18:47

Generated in 0.061 seconds in which 0.018 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.