Okei,som sagt i den andre tråden, jeg vet dere har jobbet knallhardt med dette og jeg synes generelt det er teit å komme med sterk kritikk når man ikke har bidratt selv. Jeg kommer likevel med mine innvendinger så får dere gjøre som dere vil med dem:
1. Less is more.Siden har alt for mange elementer.
2. Dropdownmeny. Med tanke på antall sider totalt og strukturen i sidene er dette totalt unødvendig. Et nødvendig onde for enkelte sider, men ikke for kjernen.com. Dropdownmenyen har dessuten en veldig dominerende utforming.
3. Elemene på venstre side hører logisk hjem på høyre.
4. Det er for skarpe kontraster og for "hard" overgang mellom header og innhold.
5. Flagget i headeren er jo pent å se på, men et gigantisk blikkfang. En fokustyv som ikke har noen funksjon
6. Skiftende toppsaker med bilder i headeren gjør at siden ser "glorete" ut. Unødvendig funksjonalitet som bidrar til punkt 1 og 4.
Den er så elendig at jeg neste ikke veit hvor jeg skal starte. Det er min seriøse og saklige mening.
"Less is more" har tydeligvis ikke vært et slogan for de som har arbeidet med sida. Man har gått i den klassiske fella og glemt at det er INNHOLDET som skal være i sentrum på ei nettside. Akkurat nå sitter jeg riktig nok på en veldig liten skjerm (notebook), men jeg må scrolle nedover for å finne noe som helst tekstlig innhold.
Istedet er det en voldsom bruk av grafiske elementer som tar fokus. I tillegg er grafikken stygg (jf. f.eks. den flaggkis-silhuetten til høyre). Til og med overskrifta er et bilde.
Dropdown-meny er utrolig lite brukervennlig. Den silhuetten i bunnen av dropdownen er nesten parodisk.
Det verste må være det som skjer når man trykker på en nyhetssak. Da må jeg via en ny side, hvor jeg trykker på en ny link til selve saken.
Selv mener jeg at venstremenyer er feil. Man leser fra venstre og da bør hovedinnholdet komme der. Men som sagt: Det er ikke INNHOLD som er fokuset på denne sida, men tvilsom grafikk.