Page 2 of 5 <12345>
Topic Options
Rate This Topic
#156386 - 13/04/2008 10:10 Re: Billetter RBK-FFK [Re: Hedonist]
Hedonist Offline
Gamle hender

Registered: 23/03/2004
Loc: Trondheim
I og med at jeg kommer til å miste flere hjemmekamper av ymse grunner denne sesongen, har jeg ikke sesongkort denne sesongen. Satser derfor på å få tak i billetter til hver enkelt kamp og det gikk greit forrige gang, men denne gangen skulle det vise seg å bli vanskeligere og det er noen rutiner som bør endres her.

Jeg hadde ikke sjanse i helvete til å komme meg til Lerkendal før 1845 (jeg brøt loven opptil flere ganger for å komme meg ditt såpass tidlig), men da jeg dukker opp utenfor tribunen ser jeg at billettfolka holder på å skru ned teltet sitt. Jeg prøver å fortelle at jeg skal hente den reserverte billetten min, men blir bare avfeid av en svært arrogant siddis med trønderbart; "Du er for sent ute. Du får lese mailen vi sender ut neste gang". Jeg var temmelig overbevist om at noe tidspunkt aldri sto i den mailen som ble sendt ut, men ble totalt oversett av denne billettselgeren som overhodet ikke var interessert i å gi meg en billett, på tross av at han hadde hendene fulle med usolgte billetter. Utrolig provoserende!

Heldigvis for meg så kom det flere som skulle hente billettene sine, og til alt hell var det en som hadde med seg en utskrift av mailen som ble sendt ut - hvor det ikke sto nevnt med ett eneste ord at man måtte være der ti over halv. Siddisen ble lang i barten da han leste dette og måtte til slutt bare gi oss billetter. Det var tydeligvis ikke umulig å selge dem likevel, selv om han påsto at han ikke hadde muligheten til det bare tre minutter tidligere.

Ja. Jeg vil gi honnør og respekt til alle som faktisk bruker såpass mye av sin fritid på å få disse hjulene til å gå rundt. Det er mange som legger ned beundringsverdig mye arbeid i stell og styre i Kjernen, men akkurat her bør rutinene forandres. Enten får det stå helt klart og tydelig når seneste frist for uthente er, eller så må man bare stå der til kampstart og selge. Noen bør også lære denne siddisen litt om hvordan man prater til folk på. All ære til han som antakeligvis gjør dette gratis, men det er ekstremt provoserende å bli møtt med en såpass arrogant og brekk-ekkel holdning når man har sitt på det tørre. Det er i alles interesse å få flest mulig inn på tribunen, men det var overhode ingenting som tydet på at han var interessert i å finne en løsning på dette.

Det var en irriterende start på en irriterende kamp og en enda mer irriterende kveld og jeg blir veldig irritabel når alt går til helvete. Det er en fillesak, men det kommer til å skje igjen med andre om rutinene ikke forandres. En liten endring i mailen som blir sendt ut holder.

#156405 - 13/04/2008 11:27 Re: Billetter RBK-FFK [Re: Hedonist]
bolgebah Administrator Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 17/04/2004
Loc: Lundamo
Det er trist at du hadde en slik opplevelse av billettkjøpet. Imidlertid er det slike tilbakemeldinger vi liker å få direkte. Jeg regner med at du i like stor grad som meg ser at du ikke legger opp til noen diskusjon her, og da finner jeg det noe overflødig å utbasunere kritikken i et åpent forum, men deg om det.

Hvis jeg skal klage på nærbutikken min, da går jeg direkte til sjefen. Jeg henger ikke opp en lapp på oppslagstavla i inngangspartiet hvor jeg deklamerer min misnøye. Som du så presist påpeker er det mange som står på frivillig for driften av Kjernen, og personen du i lite flatterende ordelag omtaler har allerede rukket å etablere seg godt inne på topp fem-lista over mest oppofrende bidragsytere de siste årene. Om slike tilbakemeldinger i åpent forum virker demoraliserende på slike mennesker - jeg vet ikke. Jeg uttaler meg bare som venn og styrekollega, men jeg vet hvordan jeg selv ville reagert.

Som nevnt, synd at du opplevde det slik, men om det skulle gjenta seg er det mulig å formulere kritikken omtrent bare med den siste setningen i innlegget ditt. I en mail. Mailadressen til styret er overraskende lite kryptisk, og du får den tilsendt i en PM om du skulle lure. Håper du har en mer positiv opplevelse ved neste hjemmekamp.

#156406 - 13/04/2008 11:40 Re: Billetter RBK-FFK [Re: bolgebah]
Hedonist Offline
Gamle hender

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med å ta det opp her inne. Grunnen til at jeg omtaler denne personen i lite flatterende ordelag, er fordi han gjorde en veldig dårlig figur. Mulig han bare var stresset og lei, men det er uansett en dårlig unnskyldning. Jeg tok også dette opp direkte med han i går, men ble avfeid med svaret om at jeg burde lese informasjonen som ble sendt ut bedre neste gang.

Jeg er ikke hårsår og jeg tåler fint uenigheter på mange plan, men det oppleves bare så utrolig provoserende når jeg holder på å miste en kamp på grunn av noe sånt. Jeg tror nok at de fleste av oss hadde blitt irritert.

Om kritikken oppleves som støtende og urettferdig, kan dere bare fjerne innleggene. Jeg måtte bare få ut litt irritasjon så ble det hele litt lengre enn planlagt.

#156408 - 13/04/2008 11:53 Re: Billetter RBK-FFK [Re: Hedonist]
Zulu Offline
Forumet som startside

Registered: 16/05/2000
Loc: Bromstad
Godt å se at nye glir rett inn Kjernens tradisjon for dårlig kundebehandling. "Kunden har alltid rett" er byttet ut med "kunden har aldri rett fordi vi gjør dette her på fritida vår, for helvete". Slik har det da alltid vært.
#156422 - 13/04/2008 16:32 Re: Billetter RBK-FFK [Re: Zulu]
toki Offline
Fersking

Registered: 21/01/2008
Tidligere sesonger har det vært slik at man må fohåndsbetale, og hvis ikke, var man ikke garantert billett. Da sto det også i mailen man fikk, at uavhentede billetter ville bli lagt ut for salg en liten stund før kampstart (halvtime?)
Jeg bestilte billetter til både Lyn og FFk-kampene i år, men det sto ingen ting om verken uavhentede billetter eller forhåndsbetaling. Når jeg skulle hente og betale billettene til disse kampene, brydde de seg ikke om jeg hadde forhåndsbestilt, fordi de hadde så mange billetter igjen.

De rydder nok sammen en liten stund før kampstart, for at de selv også skal få med seg begynnelsen. Derfor bør man komme litt tidlig, men dette burde det jo opplyses om!

#156428 - 13/04/2008 16:54 Re: Billetter RBK-FFK [Re: Zulu]
bolgebah Administrator Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 17/04/2004
Loc: Lundamo
 Originally Posted By: Zulu
Godt å se at nye glir rett inn Kjernens tradisjon for dårlig kundebehandling. "Kunden har alltid rett" er byttet ut med "kunden har aldri rett fordi vi gjør dette her på fritida vår, for helvete". Slik har det da alltid vært.

Ærlig talt, Zulu. Du greier da å lese bedre enn det der. Samme til deg, Hedonist, kritikken din har jeg da ikke sagt annet til enn at det er beklagelig, og jeg håper du har en bedre opplevelse neste gang. Det jeg synes er trist er at det tydeligvis er viktig å formidle denne kritikken i full offentlighet. Det ville i alle fall føles rimelig unaturlig for meg selv å ikke sende en e-post først. At du opplever det annerledes må jeg jo respektere. Nå er uansett ikke dette mitt bord, så diskusjonen er ferdig fra min side.

Jeg har ikke noe ønske om å slette innlegg, diskusjonstråden er da langt innenfor hva vi praktiserer av ytringsfrihet her i forumet.

#156440 - 13/04/2008 18:22 Re: Billetter RBK-FFK [Re: bolgebah]
Hedonist Offline
Gamle hender

Nei, mulig jeg var i overkant krass i avtrekkeren og burde gjort ting litt annerledes. Beklager det.
#156442 - 13/04/2008 18:26 Re: Billetter RBK-FFK [Re: bolgebah]
kokkelure Offline
Forumet som startside
*

Registered: 13/04/2003
Loc: Hell
Jeg er helt enig med Bolgebah her. Det er lov å prøve å formidle slike innspill/kritikk direkte til styret via en e-post i første omgang. Det er lov å gi folk en sjanse til å endre på ting som kanskje er litt uheldig, i stedet for at man på død og liv skal legge kritikken ut i åpne fora.

Jeg mener selvsagt ikke at styret i kjernen ikke skal kritiseres. Saklig kritikker ofte gode inspill man kan bygge videre på. Hjelper det ikke å ta ting "tjenestevei" er jeg også for å kritisere åpenlyst, men da bør ting være forsøkt løst først.

Kjenner ikke denne saken og vil heller ikke kommentere den spesifikt, men jeg må innrømme at dette ikke er slik jeg oppfatter personen det "klages" på.

#156454 - 13/04/2008 19:31 Re: Billetter RBK-FFK [Re: kokkelure]
Zulu Offline
Forumet som startside

Registered: 16/05/2000
Loc: Bromstad
Hehe. Fan så hårsåre dere er. Men fine leder-jakker har dere fått dere. Det skal dere ha.
#156456 - 13/04/2008 19:35 Re: Billetter RBK-FFK [Re: Zulu]
ace Administrator Offline
Jeg elsker Kjernen.com
**

Registered: 12/02/2005
Loc: Plankebyen
Pfft! ;\)

Page 2 of 5 <12345>

Moderator:  bolgebah, Diabolic, Alf Eliassen 
Hop to:
Search
Who's Online
5 registered (lunetix, Andreas J, phrederic, einar, la bomba) and 33 anonymous users online.
Forum Stats
4693 Members
12 Forums
6138 Topics
195966 Posts

Max Online: 222 @ 26/06/2007 18:47

Generated in 0.056 seconds in which 0.014 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.