Page 235 of 243 « First<233234235236237>Last »
Topic Options
Rate This Topic
#199431 - 24/06/2010 13:14 Re: Rosenborg Hockey ***** [Re: Arnold]
bolgebah Administrator Offline
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 17/04/2004
Loc: Lundamo
Jada, slett ikke uenig, men poenget mitt er at han er ubestridt førstemålvakt for oss, og jeg tror det kan bli noe ambisiøst å tro at vi skal oppnå store fremskritt for to målvakter samtidig. Det er vanskelig at mer enn én får spille i gangen. Smith får være den viktigste satsingen vår, og så får vi sette inn Micka i de kampene der det revner bakover - så vi unngår at Smith tar en Patrick Roy og stikker.

#199456 - 25/06/2010 19:30 Re: Rosenborg Hockey [Re: bolgebah]
Jeg elsker Kjernen.com

Dette skulle det generelt sett vært mer av i idretten.

Ikke nødvendigvis selve slåssinga, altså, men opptakten til den: Ett år tidligere hadde Colorados Claude Lemieux satt inn en stygg grisetakling på Detroits Kris Draper, noe som førte til at Draper brakk kjeven og mer til. Dette førte til et noe anstrengt forhold mellom klubbene, og i denne matchen i Detroit, idet Peter Forsberg og Igor Larionov begynner å daske på hverandre, ser Detroits muskelmann Darren McCarthy sitt snitt til å snike seg under dommerradaren og hive seg over Lemieux for å ta hevn. Colorados målvakt Patrick Roy spurter da ut fra målet for å forsvare lagkompisen sin, bare for å bli møtt med en voldsom "open ice hit" av Detroits Brendan Shanahan midt på banen. Og dermed bryter helvete løs, hvor selve klimaks er målvaktslåssinga mellom Roy og Mike Vernon. Du kødder ikke med kameraten til hockeyspillere, gitt.

#199472 - 26/06/2010 21:35 Re: Rosenborg Hockey [Re: bolgebah]
Arnold Offline
Avhengig

Registered: 13/07/2000
Loc: Oslo
Virker som om norsk hockey begynner å gjøre seg bemerket over dammen. Fikk nettopp beskjed om at Sondre Olden i Modo (bror til tidligere TIK- og RIK-keeper Cato Olden, og halvt trønder) er draftet til Toronto Maple Leafs.

Edit: http://www.nhl.com/ice/draftsearch.htm?year=2010&round=All&team=TOR&supl=N

http://msn.tv2sporten.no/ishockey/olden-draftet-til-nhl-3238401.html

Edited by Arnold (26/06/2010 23:23)

Mighty Midgets

http://www.myspace.com/holdbrillanplater

#199483 - 27/06/2010 19:11 Re: Rosenborg Hockey [Re: Arnold]
Jeg elsker Kjernen.com

Jøss - Olden ble draftet, men ikke Volden? Riktig nok er målvakter de siste som går, men jeg trodde da noen ville benytte sjansen til å sikre seg rettighetene hans.

Uansett er tredje runde meget bra for en nordmann!

#199498 - 28/06/2010 10:42 Re: Rosenborg Hockey [Re: bolgebah]
Diabolic Moderator Offline
Mor di
Veteran

Registered: 20/06/2005
Hva er dette "draftet" for noe?
#199500 - 28/06/2010 11:05 Re: Rosenborg Hockey [Re: Diabolic]
Jeg elsker Kjernen.com

Jeg kan jo prøve å forklare det. Det går ut på at alle NHL-klubbene får muligheten til å sikre seg rettighetene til alle nordamerikanske juniorer (må være 18 år for å være valgbar), samt alle europeiske spillere hvis rettigheter ikke innehas av en annen klubb. Det betyr ikke nødvendigvis at man blir tatt opp i stallen til den aktuelle klubben umiddelbart, det er for eksempel vanlig at europeiske spillere blir i de nåværende klubbene sine for å utvikle seg i noen år før de anses klare for NHL.

I draftet er det i utgangspunktet klubben som endte opp med færrest poeng sesongen før som får førstevalget i hver runde. Imidlertid, for å unngå at klubber som ikke har mulighet til å nå sluttspillet spekulerer i å tape kamper på slutten av sesongen for å sikre seg førstevalget året etter, arrangeres det et lotteri i forkant av draftet som ikke har annen funksjon enn at fjorårets dårligste lag har en viss mulighet for å miste førstevalget sitt (altså ingen andre omrokeringer på rekkefølgen). Dette skyldes at det innimellom dukker opp en særlig talentfull spiller som det ikke er noen tvil om at vil bli valgt først, og det ble spekulert i at Pittsburgh Penguins bevisst gikk inn for å sikre seg sisteplassen i grunnspillet året før Mario Lemieux, en av tidenes beste spillere, kunne velges.

Draftet foregår i sju runder, hvor hver klubb har hvert sitt valg i hver runde, etter den samme rekkefølgen (fjorårets dårligste lag først osv). Imidlertid kan disse valgene omsettes mellom klubbene, for eksempel når de henter spillere fra hverandre i løpet av sesongen.

#199532 - 29/06/2010 08:32 Re: Rosenborg Hockey [Re: bolgebah]
Jeg elsker Kjernen.com

Shampo mister spillerne sine til den gamle VIF-helten Atle Olsen og Lørenskog.

Litt trist om Spets-brødrene skal ende opp i en slik tulleklubb, men det er vel forståelig om de velger pengene - så lenge de varer.

#199537 - 29/06/2010 15:03 Re: Rosenborg Hockey [Re: bolgebah]
Hercules Offline
Avhengig

Registered: 10/01/2006
Loc: Kyrksæterøra Sør
Det lukter visst penger i Lørenskog ja, hvis alle disse flytter over fra vif.
Selv trodde jeg European Trophy til høsten, som er hockeyens svar på Champions League, skulle være en stor nok "gulrot" for vif-stallen til å bli i klubben.
Synd at ikke Knut Henrik kommer oppover istede for å evt. gå over til Løren, Lars Erik mener jeg er god nok for ett av de svenske lagene.

#199546 - 29/06/2010 18:33 Re: Rosenborg Hockey [Re: Hercules]
Jeg elsker Kjernen.com

Ja, at han er god nok har vel vært klart ganske lenge, problemet er bare at tilbudene ikke kommer. Rart, egentlig, i tillegg til ferdighetene er han jo meget hardarbeidende - jeg kunne forstått at han ble værende i Norge om han var en langhåret bohem som gjorde hattrick hver gang han gadd og ellers var usynlig. Samtidig skjønner jeg at det er vanskelig å gå tilbake til amatørhockeyen når man først har blitt vant til å ha ei OK inntekt, og dersom vi ikke viser noen interesse er det en ansvarlig holdning til egen økonomi som fortjener ros.

#199570 - 30/06/2010 21:01 Re: Rosenborg Hockey [Re: bolgebah]
laBan Offline
Veteran

Registered: 01/03/2002
Loc: Kulsås
Colin Vock klar for Rosenborg.

Page 235 of 243 « First<233234235236237>Last »

Moderator:  haavarl, Christian Brondb, Tommy Iversen, Bengal, Thomas J., Diabolic, bolgebah, Arrogant Atheist, olag, Øystein 
Hop to:
Search
Who's Online
10 registered (haavarl, arntf, Moltisanti, Anders Eggen, Fanatiker88, sæther, 1 invisible) and 12 anonymous users online.
Forum Stats
4718 Members
12 Forums
6156 Topics
198582 Posts

Max Online: 222 @ 26/06/2007 18:47

Generated in 0.277 seconds in which 0.235 seconds were spent on a total of 15 queries. Zlib compression enabled.