#143739 - 26/10/2007 14:05
Re: E-Cup neste år
[Re: Kvernbit]
|
Amund
Veteran

Registered: 08/04/2002
Loc: Studerer i Kristiansand
|
Hvis Haugesund vinner cupfinalen: Nummer fire i serien til Intertoto Glem ikke bort at lag kan si nei til intertoto, da går plassen til den neste på lista. Men jeg er ganske overbevist om at samtlige norske lag forran oss (uten ordinær e-cup plass) vil komme til å takke ja for å forhindre at vi får plassen. Også stiller de et drittlag og ryker ut i første oppgjør.
Mente selvfølgelig ikke at LSK kom til å kvalifisere seg. De vil umulig kunne kvalifisere seg ettersom de ikke vil komme til å spillere kvalifisering til CL, men til UEFA-cupen...
Så det vi kan håpe på er at Viking og Stabæk tar andre og tredje plassen. Og at LSK vinner cupfinalen. For å få intertoto må vi håpe på at lsk tar cupfinalen. Da er det vilkårlig hvem av lsk, viking og stabæk som tar 2, 3 og 4.plassen.
- Amund
Edited by Amundsf (26/10/2007 14:08)
|
|
|
|
|
#145485 - 04/11/2007 17:06
Re: E-Cup neste år
[Re: bolgebah]
|
Kvernbit
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 28/11/2005
|
Intertotocupen har aldri vært særlig attraktiv blant norske lag. Imidlertid mener jeg å huske at da vi kunne kvalifisere oss for denne turneringa i 05, begynte plutselig de andre middelhavsfarerne å bli interesserte i å takke ja. Argumentasjonen var at det hadde skjedd et eller annet som gjorde turneringa mer attraktiv enn hva tilfellet hadde vært tidligere.
Nå skjer det samme igjen. I år var det ingen som gadd å delta, neste år var det plutselig om å gjøre å få muligheten igjen. Tromsø skulle skvise seg foran oss, og igjen leste jeg et sted at det hadde blitt gjort noe med Intertoto-turneringa igjen, slik at den blir interessant for flere. Er det slik at UEFA forandrer på turneringa hver sesong vi i beste fall kan kvalifisere oss for Intertoto, eller er det en utbredt oppfatning i Norge at "oi, noe som RBK har lyst til å spille i, det må vi prøve å ta fra dem"?
Det ble gjort en forandring før 2006-sesongen, 11 lag går nå videre til UEFA-cup mot tidligere 3. At LSK, som første norske lag på seks år valgte å takke ja til plassen, trenger altså ikke nødvendigvis å ha med det at Rosenborg ville delta å gjøre. Men de takket nei til å delta i år; det samme gjorde Stabæk og Start. Problemer med ferieavvikling var grunnen som ble gitt.
Da de norske lagene takket nei til Intertoto i år, ble det veldig mye kritikk og pes om manglende ambisjoner fra Norsk toppfotball og NFF. Tror kanskje klubbene tok dette litt innover seg. At LSK skulle takke nei til neste år, hvis de taper cupfinalen, tror jeg er lite sannsynlig.
|
|
|
|
|
|
Moderator: haavarl, Christian Brondb, Tommy Iversen, Bengal, Thomas J., Diabolic, bolgebah, olag
|
0 registered
and 38 anonymous users online.
|
|
4394 Members
7 Forums
5707 Topics
156319 Posts
Max Online: 222 @ 26/06/2007 18:47
|
|