Page 1 of 42 12345>Last »
Topic Options
Rate This Topic
#132197 - 24/06/2007 22:09 Tippeligaen 2007 - Diverse
haavarl Moderator Offline
Gretten gammel gubbe
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 07/05/2002
Loc: Askim
Kan like godt ha en samletråd for å kommentere alt mulig annet enn oss selv.

Først - klubbskifter. Ødegaard, Helstad og Solli. Jeg vil absolutt ikke ha dem tilbake, men det er jo helt påtakelig hvor mye bedre de gjør det i sine nåværende klubber. Er 4-3-3 for vanskelig, eller er vi bare ikke gode nok til å få ut det spillerne kan?

Skjønt, det er jo fremdeles aldri farlig når Jan Gunnar fyrer av et skudd. I dag mot Viking traff skuddet i det minste mellom stengene, og var vel således et av de beste skudda hans på mange år.

Ellers er det litt oppsiktsvekkende hvordan ting utvikler seg i toppen. Jeg synes ikke at Brann og Lillestrøm virker som de sterkeste utfordrerne lenger.

Brann var bra mot Lillestrøm hjemme, i 3-1-kampen, men har vært søppel etter det. 2-1 hjemme mot Aalesund var tre poeng men elendig spill. Lillestrøm har også slitt de siste rundene, selv om de har fått med seg poeng.

Mens Viking og Stabæk seiler opp ... hvem hadde forutsett det ... og de ser bra ut, også. Vi må vinne i morgen for å opprettholde en delt 3.plass, og taper vi er vi plutselig syv poeng bak Stabæk! Hvordan skjedde dette?

Imens ser vi ikke så veldig bra ut, vi heller. Bedre og bedre, men ikke så veldig bra. Og taper vi i morgen, kjemper vi plutselig med Godset, FFK, Tromsø og Lyn om de nest beste plassene.

Vi kan vel si at det er en viss spenning fremdeles.

#132200 - 24/06/2007 22:22 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: haavarl]
arntf Offline
Veteran
**

Registered: 28/11/2005
Viking så veldig sterke ut da, mye bedre enn i fjor. At Stabæk ligger øverst er surrealistisk. Forhåpentligvis vil vi kunne sette oss i en posisjon til å gjøre noe med akkurat det, med seier i morgen.

Noe som er litt oppsiktsvekkende er vel hvor mange lag det er som utgjør tetsjiktet. Med seier for oss vil det være hele fem lag med over tjue poeng.

#132203 - 24/06/2007 22:30 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: arntf]
haavarl Moderator Offline
Gretten gammel gubbe
Jeg elsker Kjernen.com

Registered: 07/05/2002
Loc: Askim
Stabæk har fire veldig gode offensive spillere som ser ut til å samarbeide veldig godt. Nannskog og Gunnarssons to nye kamerater ser oppsiktsvekkende bra ut - som om de to ikke var farlige nok fra før? Om de klarer å beholde alle fire på banen hele sesongen blir de blaa liggende høyt på tabellen.

Ellers noterer jeg meg at vi hittil har skåret tredje mest, og sluppet inn fjerde minst.

#132204 - 24/06/2007 22:48 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: haavarl]
arntf Offline
Veteran
**

Registered: 28/11/2005
Vinner vi med tre mål eller mer er vi øverst på den lista, men det viktigste er vel å holde nullen, i så måte.

#132207 - 24/06/2007 23:07 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: haavarl]
Thor Arild Online   content
Forumet som startside
**

Registered: 24/05/2005
Loc: Trondhjem
 Originally Posted By: haavarl
Vi må vinne i morgen for å opprettholde en delt 3.plass, og taper vi er vi plutselig syv poeng bak Stabæk! Hvordan skjedde dette?

Imens ser vi ikke så veldig bra ut, vi heller. Bedre og bedre, men ikke så veldig bra. Og taper vi i morgen, kjemper vi plutselig med Godset, FFK, Tromsø og Lyn om de nest beste plassene.

Det er vel ikke ofte vi har vunnet gullet på vårsesongen. Vi holder for tiden på å bygge et nytt lag. Det tar tid før samhandlingen sitter.

Og til Nordli: Det skulle da for pokker bare mangle at samhandlingen ikke er så bra som på 90-tallet. Vi har jo bare Roar, Vidar, Beto og Basma igjen fra den tiden. Resten av laget har spilt ca 1 1/2 sesong. (Ikke kveruler. Dere vet hva jeg mener.)

Rosenborg arbeider inn en ny stamme i laget. Vidar, Roar og Basma er gammel og skal skiftes ut. Synes ikke det er så rart at vi ligger på en delt 3. plass på tabellen.

Når det gjelder resten av tippeligaen, er det heldigvis like ustabilt som i fjor. Alle slår alle, og vi vinner serien til slutt i år igjen.

Ja til flere lørdagskamper

#132209 - 24/06/2007 23:39 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: Thor Arild]
Terning Offline
Kjør på

Registered: 11/11/2002
Loc: Tromsø
At Viking er gode hjemme er jo ingen bombe, og at de tar ut litt ekstra mot Brann er også logisk.
De kommer til å bli med helt inn i år.

Stabæk tviler jeg mer på, da de mangler bredden i stallen.
Når kortene kommer vil det bli værre å henge med.
At de vil lede godt over sommeren bekymrer meg egentlig lite.

At Lillestrøm ikke er lengre ned etter en så dårlig periode er derimot ikke bra.
De hadde 2 poeng på 5 kamper før denne, nå er de 4 bak Stabæk.
Vinner vi er vi likt, til tross for deres svake periode.
De kommer til å bli sterke utover høsten og er etter min mening den største utfordreren vi har idag.

Men at Muller ikke er buret inne etter dagens kamp er uforståelig.
Han går helt unaturlig opp med det andre kneet.
Det skulle ha vært direkte rødt og straffe.

Hoftun fik også en stygg smell, det likte jeg dårlig.
Satt med samme følelsen i magen som da Enerly ble liggende.
Gamle helter som det fortjener så mye bedre avslutninger på tiden som spiller.
Håper Kong Erik er tilbake til å nekte m**** opprykk utover høsten.

Terning - bare for å mene noe:-)

#132210 - 25/06/2007 00:16 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: Terning]
Haugen Offline
Forumet som startside

Registered: 04/10/2004
Loc: Stjørdal/Osen
Solli var delaktig i to av målene til Viking i dag. Først sto han for taklinga som førte til at Gaarde satte et frispark i mål, så hadde han en dårlig markering av Viking-spilleren som nikket ballen inn til Søren Berg som scoret.

#132211 - 25/06/2007 00:24 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: Haugen]
Thor Arild Online   content
Forumet som startside
**

Registered: 24/05/2005
Loc: Trondhjem
Pffft: Ikke si sånn. La brann tro de har kjøpt tidenes spiller. Vi vet noe annet. Vi kan vel gjerne la lillestrøm tro karim er tidenes spiller også...

Ja til flere lørdagskamper

#132214 - 25/06/2007 01:11 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: Thor Arild]
LoKe Offline
Avhengig
**

Registered: 08/08/2003
Loc: Trondheim
Jeg har virkelig latt meg imponere over Stabæk. De spiller veldig morsom fotball, og enda jeg fortsatt har mareritt om cupfinalen noen år siden, så må jeg smile litt når jeg ser Tchoi, Nannskog, Gunnarson og Alanzinho holde på. Synes det er det laget som har underholdt mest i år, og sånn sett er det "rettferdig" at de leder.

Det er så kjipt å avgi poeng til drittlag som spiller drittfotball. Slik som f.eks Godset eller FFK. Vi møtte dem på lerkendal og begge lagene stjeler poeng.. Ran begge gangene, men det er så ekstra surt når det er lag som spiller kjedelig fotball.

Etter Stabæk synes jeg uten tvil at vi har spilt best. Det er kanskje en klisjè, men vi har jo virkelig ikke hatt marginene på vår side - annulerte mål, straffer mot som ikke skulle være straffer, osv. Alikevel er det mest avslutningsferdighetene det går på. Der er vi for dårlige. Vi har rundspilte FFK og Godset og hadde svært mange store sjanser mot begge lag. Når iversen ikke klarer å score mål så virker det som om ingen andre heller gjør det. Finner vi målet begynner poengene å hope seg opp - For spillet har vi. Tror høstsesongen blir veldig veldig fin.

#132215 - 25/06/2007 08:13 Re: Tippeligaen 2007 - Diverse [Re: LoKe]
Gumbo Offline
Avhengig

Registered: 11/10/2006
Loc: Trondheim
Også i går fikk Lillestrøm særdeles god hjelp av dommeren. Utvisningen til Start var latterlig. Og Müllers angrep fikk ingen konsekvenser. Nok en gang har dommeren avgjort en kamp. Synes Stabæk er det beste laget. Vi har ikke råd til å avgi poeng i dag.
Page 1 of 42 12345>Last »

Moderator:  haavarl, Christian Brondb, Tommy Iversen, Bengal, Thomas J., Diabolic, bolgebah, Alf Eliassen, olag 
Hop to:
Search
Who's Online
6 registered (Johnny W, martibs, FrankM, MortenRugsveen, Thor Arild, laBan) and 14 anonymous users online.
Forum Stats
4427 Members
7 Forums
5760 Topics
161564 Posts

Max Online: 222 @ 26/06/2007 18:47

Generated in 0.44 seconds in which 0.296 seconds were spent on a total of 15 queries. Zlib compression enabled in php.ini